Monday 12 September 2016

Assalamualaikum dan Salam Sehati Sejiwa,

Terima kasih kepada semua anggita Koperasi Felda Sebertak (Pahang) Berhad (KFSB) yang hadir dalam mesyuarat agung Koperasi kali ke-33 pada 29hb. 2016 yang lalu.

Walaupun pada tahun ini keuntungan kecil tidak menganmbarkan kita telah koperasi kita telah jatuh sebenarnya pada tahun lepas kita telah berbelanja yang lebih berikutan daripada pembelian aset bernilai RM2.6juta dua buah bangunan 3 dan 2 tingkat dibandar Satelet Muadzam Shah Rompin, Pahang.Disamping kejatuhan pendapatan perniagaan utama kita setesen minyak Petronas Sebertak dan Mukim Bagau.

Ini berpunca daripada harga minyak yang tidak menentu sebagaimna yang kita semua tahu kerajaan telah mengapongkan harga minyak mengikut oasaran harga minyak dunia kesannua apabila harha minyak turun koperasi akan mengalami kerugian.

Bagimanapin, aset kita bertambah melebihi RM1j pada tahun semasa daripa aktiviti terbaru kita dalam bidang harta tanah dijangka kita akan mendapat hasilnya dalam 2 jingga 5 tahun akan datang.

Mulai tahun ini, koperasi memulakan mengstrukturkan semula tapak bengkel lama kepada ousat perniagaan koperasi disamping kedai Coop Mart kita telah membina semla kantin koperasi kepada bangunan kedai yang baru dan 1 unit rumah 2 pintu untuk disewakan kepada generasi ke-2 dirancangan ini dan4 unit lagi akan dibangunkan pada tahun hadapan.

Berkat doa dan sokongan daripada anggota semua kita akan terus bergerak kehadapan supaya kita menjadi koperasi yang cemerlang dan gemilang Inya Allah.

Ikhlas dari saya,

ISMAIL MOHAMED
PENGERUSI
KOPERASI FELDA SEBERTAK PAHANG BERHAD (KFSB)

No comments:

Post a Comment